Napišite i pritisnite tipku Enter


Kopar, Capodistria od Rima glavni grad Istre

Kopar je jedini lučki grad na 47 km dugoj obali jadranskog mora u Sloveniji. On je sjedište gradske općine Kopar i najveći grad u Primorskoj, jednoj od slovenskih regija. Kopar je, kao i cijeli obalni dio Slovenije, dvojezičan. Leži južno od talijanskog lučkog grada Trsta, i ima 23.273 stanovnika. Grci su ga nazvali Aegida, Rimljani Capris, zvao se kratko i Justinopolis, Venecija mu daje ime i laskavu titulu Caput Histriae, sto je znacilo glavni grad Istre iz cega je izvedeno danasnje talijansko ime Capodistria.

godine, prije sto godina sedam tisuća stanovnika govorilo je talijanski, cetristo stanovnika slovenski, dvijesto stanovnika hrvatski i sedamdest njih njemacki jezik. Kroz burna vremena svjetskih ratova, Kopar 1954. godine dospijeva u Jugoslaviju.

Danas je znacajno slovensko gospodarsko i turisticko srediste pokrajine Primorska. Europska mreza auto cesta ucinila ga je dostupnim najvecim centrima zapadne i sjeverne Europe i posebno trgovacki strateskim gradovima srednje i istocne Europe. Tu su u koparskoj sjeni cak i Trst u blizini i Rijeka sa druge istocne strane Istre.

Kopar je srediste biskupije jos od 8. stoljeca i danas je samostalna biskupija.

Najvazniji gospodarski subjekt je Luka Koper.

Upravo je u tijeku produženje operativne obale kontejnerskog terminala na prvom molu za sto metara.

Riječ je o ključnom strateškom projektu kompanije za koji se očekuje da će biti završen do kraja 2020. Istodobno, Luka Kopar ponovno je zatražila i građevinsku dozvolu za novi vez za Ro-Ro brodove.

Ulaganje u produženje operativne obale i izgradnju pozadinskih skladišta u južnoj polovici mola trebalo bi biti završeno do kraja 2020.

Produženje prvog mola ključni je strateški projekt Luke Kopar, čija se vrijednost procjenjuje na oko 230 milijuna eura, a za njega su dobili šest milijuna eura europskih sredstava. Od toga, 3,2 milijuna već je iskorišteno. Iz vodeće luke na sjevernom Jadranu tvrde da su podnijeli i zahtjev za izdavanje građevinske dozvole za novi vez za Ro-Ro brodove. Zahtjev je, prema pisanju lokalnih medija bio povučen prije nekoliko tjedana zbog protivljenja Općine Ankaran. Luka je povukla zahtjev nakon što je vlada već pristala na izgradnju novog veza.

Vrijednost novog veza za plovila koja prevoze automobile i teretna vozila, tzv. Ro-Ro brodove, iznosi 8,83 milijuna eura bez DDV-a (PDV)  Investicija za koju se očekuje da će biti završena 2021. godine u Luci Kopar posebno je važna za automobilski terminal, a istovremeno će novi vez rasteretiti promet u prvom koparskom lučkom bazenu.

Pruga od Sezane i Divace prema Kopru se upravo restruktuira i strateski je vazna ne samo za Kopar vec i za Republiku Sloveniju.

Grupa Luka Kopar ostvaruje prihode od prodaje priblizno od 200 milijuna eura godisnje. Neto dobit kompanije procjenjuje se na preko 40 milijuna eura godisnje.

Grad Kopar je u dugogodisnjim bratskim odnosima sa Buzetom, sto cemo obraditi u narednim temama predstavljanja tog vaznog istarskog grada i njegovog povjesnog utjecaja na zivot i gospodarstvo Istre.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *