Gdje današnji poljoprivrednik, ribar u Istri kupuje? Može li se informirati putem neke popularne tražilice s obzirom da vjerojatno ima „smart“ mobitel? Ima sigurno dobar mobitel jer fotografira kako mu grožđe izgleda, kako ga bere, kako mu mošt kuha u kantini a ponekaf i kakv selfi napravi. Mnogi naši istarski poljoprivrednici tako vrše i samo reklame preko društvenih mreža. Znači, dokazali smo ovim prvim dijelom teksta da vjerojatno istarski poljoprivrednik ima dobar mobitel.
I sada postavljamo pitanje sami sebi, a to je da nam nešto treba. Idemo pokušati mobitelom saznati tko nam može ponuditi poljoprivrednu robu, opremu ako nekim univerzalnim tekstom malo „prosurfamo“. Otkucali smo na Google tražilici neke pojmove.
Rezultati našeg eksperimenta su:
Otkucani tekst na tražilici je: „Trgovine poljoprivrednih artikala u Istri“
Prvih 10 i to redom: trznica-trg.eu, marketis.hr, eistra.info, iep.com.hr, istra-istria.hr, azrri.hr, agroklub.com, istrapedia.hr, jeftinije.hr
Slijedeći otkucani pojam na istoimenoj tražilici: „Trgovina poljoprivredne opreme u Istri“
Točno prvih 10 po redu ide: eistra.info, voger.hr, voger.hr-o nama, istrabiz.hr, istra-istria.hr, agromens.com , ebuzet.info-am-grupa-prodaja, oglasnik.hr, burza.com, elabin.info-pula-poljoprivreda-labin
I još treći pokušaj bio je: „Istra poljoprivredna oprema“
Rezultati su prvih 10 redom: eistra.info-pula-poljoprivredni strojevi i alati, eistra.info-pula-agrarija-istra, njuškalo.hr-poljoprivredni strojevi, oglasnik.hr poljoprivredni strojevi, obrt-nino.hr, epula.info-pula-r-buzet, mascus.hr, burza.com, agroklub.com, istra-istria.hr
I sada se moramo zapitati koliko se poljoprivrednik, istarski težak, ribar, opegeovac može brzo informirati o kontaktu za rješavanje svoje nabave preko digitalnih tražilica? Naš odgovor je nikako, ili jako malo. U razgovoru sa nekim vinarima zapadne Istre i maslinarima južne Istre stekli smo dojam da oni znaju odavno već gdje odlaze po svoje potrepštine, robu, rezervne dijelove strojeva i mašina. A novi dobavljači koji im se budu nudili možda neće imati težak posao, jer već postojećih na tražilicama nema, pa samo čekamo trenutak „napada“ na istarskog težaka poljoprivrednika kada isti dosadašnji ili svi sa novima shvate da on, istarski kmet ima mobitel i to onaj pametni mobitel i da je već vrlo aktivan na društvenim mrežama sa svojim finalnim proizvodom, bili to istarski fuži, butilja malvazije ili bočica extra djevičanskog istarskog ulja.
M.S.