1976. godine je proizveden Fićo, koji ovih dana ulazi u buzetsku oktansku povijest. Nije to bilo kakav Fićo. To je Zastava 785 “S”.
Silvano Vivoda, “mlađi” pripadnik generacije koja je proslavila Buzet nije samo auto šampion, dva puta viceprvak i jednom prvak Hrvatske u krugu i na brdu, te prvak na krugu u grupi A. On nije “samo” ni vrsni automehaničar. On je uz sve navedeno restaurator trkaćih automobila prošlog stoljeća!
Njegov prijatelj i najveći vozač, pilot Buzeta svih vremena pokojni Đani Šverko, vodio ga je po sajmovima Italije i tako se rodila želja da restaurira jedan trkaći auto. Đani mu je prije desetak godina preporučio u okolici Varaždina jednu karoseriju, bez motora i mjenjača a Silvano je napravio trkaću Zastavu 785 što je osnova za izradu tipa motora i mjenjača trkaće verzije iz FIA-ine homologacije. Auto je izradio po specifikaciji Međunarodne automobilističke organizacije, da bude baš onakav kakav je nekada vozio na utrkama što mu daje neprocjenjivu kolekcionarsku vrijednost.
Restauracija je trajala pet godina. Na auto sajmovima Padove, Riminija i Monze je uspio naći sve potrebno. Auto je restaurirao od prvog do zadnjeg vijka. On je fizički nalik na njegov prvi trkaći auto u kojeg je prvi puta sjeo prije pedeset godina.
Silvano je sve sam vrijedno strpljivo radio i restaurirao. Motor je rađen točno po uputama i specifikacijama kako je to homologacijski određeno. Leži odlično na cesti. Sve je fotografirao i izradio vrijednu foto monografiju restauracije.
Promocija toga vrijednog vozila je u petak, 4. lipnja 2021. u 21 sat na manifestaciji “Monte Piquente Classic Cup”, noćnoj utrci Oldtimera po gradu Buzetu.
Utrka “Monte Piquente Classic Cup” se vozi ulicama Buzeta na točnost u redovnom prometu što znači nema jurnjave i da se prijevremeni dolazak na cilj boduje negativno kao i kašnjenje. Silvano Vivoda je jedan od osnivača oldtimer udruge “Buzet Classic Club” a posjeduje još jednu jurilicu Fiat 850 sport iz 1970. godine koju upravo restaurira.
Silvano je imao uzore i zato je “mlađi” jer su ga privukle auto priredbe i nastupi Đanija Šverka i Zvjezdana Nežića na kružnim utrkama u Beogradu i Kragujevcu. Svoju prvu utrku vozio je u rujnu 1970. godine. Brdska utrka u Novom Mestu je okupila više od tristo vozača, a on je u kategoriji do 758 ccm osvojio peto mjesto! Uz njega je bio brat Mario.
1982. godine, na poziv Branka Bašića odlazi na Sljeme. Radilo se o mogućnosti ekipnog osvajanja prvenstva Hrvatske na brdu i trebali su bodovi. Branko Bašić, Veljko Dobša i Silvano Vivoda su ekipno osvojili prvo mjesto, a Branko Bašić još i prvo mjesto pojedinačno! Zagreb i Sljeme su bili pokoreni buzetskim dečkima a Auto Klub Buzet je za vitrinu dobio vrijedan trofej.
Zadnju utrku u Buzetu je vozio u prošlom stoljeću, 1999. godine. Silvano Vivoda uz sve svoje pilotske vrline, mehaničarske kvalitete i vještine ide korak dalje, sada postaje kolekcionar i vlasnik vrijednih primjeraka jurilica koje su proslavile Buzet.
Ova ga je do sada “koštala” tisuću sati!
R.M.