Na trasi drugog kolosijeka Divača-Koper iskopano je 1005,4 metara prvog i najdužeg tunela Lokev, čiji se početak nalazi nekoliko kilometara od Divače južno, važnog međunarodnog željezničkog čvorišta.
Iskopi tunela Lokev ( Divača) započeli su u studenom prošle godine, a do sada su izvođači naišli na 21 krašku špilju, priopćeno je nedavno iz projektne tvrtke 2TDK, dodajući da otkrića zasad ne utječu na rok izgradnje projekta.
Kraške špilje jedna su od najvećih nepoznanica, a izvođači radova ističu da nisu još došli do područja gdje će kraški fenomeni, spilje biti najvidljivije. Ulaz u najveću dosad otkrivenu špilju bio je širok šest metara, a duljina svih dosad otkrivenih kraških prirodnih špilja je 69 metara. U špilji se ističu stalaktiti, stalagmita je manje navode stručnjaci iz slovenskog Zavoda za varstvo narave (zaštitu prirode).
Tunel Lokev (Divača) će biti dug 6.714 metara!
Za slučaj otkrića špilje, one se istražuju, mjere i dokumentiraju ih stručnjaci Instituta za istraživanje krša i predlažu mjere koje sukladno protokolu odobrava Zavod za varstvo narave Republike Slovenije, regionalna jedinica Nova Gorica.


Za slučaj otkrića kraškog fenomena velikih dimenzija moglo bi na duže vrijeme zaustaviti gradnju a projektante i inženjere koji rade na tunelu prema Istri, najviše brine nailazak na krašku špilju koja bi zahtijevala izgradnju mosta.
Investicija od skoro Milijardu Eura
Cijena drugog kolosijeka od Divače do Kopra će se na kraju sa svim pratećim objektima približiti nevjerojatnom iznosu od skoro milijardu Eura!
To se brojkom piše ovako:
= 1.000.000.000 Eura
To je strateški slovenski prometni objekt koji će značajno osnažiti Kopar, gospodarstvo Kopra i slovenske Istre.
Tuneli na dionici od Divače do Kopra jesu:
T1 tunel Lokev – od Divače
Tunel T2 Beka – naselje neposredno iznad tunela T2, naziv se veže za špiljski sustav Beško-Ocizelj koji se odvija u blizini tunela.
Tunel T3 Stepani – najbliže naselje tunelu, u blizini je i selo Gabrovica, ali budući željeznički vijadukt već nosi ime po Gabrovici i takvo imenovanje ne bi bilo prikladno, jer bi značilo dvosmislenost u korištenju naziva.
T4 tunel Tinjan – naselje na brdu Tinjan iznad tunela.
Tunel T5-6 Osp – naselje u dolini Ospa ispod tunela.
Tunel T7 Mlinarji – zaselak naselja Osp u blizini tunela.
Tunel T8 Škofije – tunel prolazi ispod dijela Zgornjih Škofija, naziv po Dekanima, gdje tunel počinje, nije prikladno, jer se Dekani nazivaju tunelom autoceste i takvo bi imenovanje značilo nejasnoće u korištenju naziva.
Projekt TIR2 (drugi suvremeni željeznički kolosijek) od Divače do Kopra će biti završen početkom 2026. godine.
A.P. FOTO : 2TDK